Restaurangutrustning - Referenser och projekt

Projekt och restaurangutrustning är vi bra på!

Hos Storköksbutiken.se är vi bra på projekt på grund av många olika anledningar. Ett exempel är vår erfarenhet som sträcker sig tillbaka till 1994 när vårt systerbolag startade i Danmark. Vi har ett stort och genuint intresse och erfarenhet av restaurangutrustning och restaurangmaskiner! Vi levererar restaurangutrustning varje år till ett stigande antal kunder. Se referenser på några av våra kunder här och i botten på sidan.  

Vi är sponsorer till Sveriges bidrag i VM Expogast Villeroy & Boch Culinary World Cup 2018 med Fazer Culinary team! Vi sponsrar med restaurangmaskiner från bl.a. Alexander Solia och Santos.

Varför ska du välja oss som leverantör?

Den bästa leverantören av restaurangutrustning ska ha flera olika egenskaper som gör att det blir rätt. Ta till exempel vår direkta import från fabriken utan mellanhänder! Det ger dig det lägsta priset och den snabbaste leveranstiden. Om vi inte har varan på vårt lager kan vi snabbt beställa den hem till dig direkt från fabriken. Detta gäller även om olyckan skulle vara framme. Om det är ett fel vi aldrig sett tidigare kan vi få snabb experthjälp direkt från fabriken. Våra samarbetspartners är primärt från Europa. Vi samarbetar endast med de bästa!

När du är igång med att starta ett projekt bör du överväga hur säker och trygg du är med din leverantör. Storköksbutiken.se är en familjeverksamhet, med god ekonomi och kapital. Över 95 % av våra varor på vårt lager är förbetalda till våra leverantörer, så vi kan få kontantrabatter och ge dig det bästa priset. Du är med andra ord säker med att din investering ligger tryggt hos oss. 

Vårt lager ger dig också en fördel. Utrustning till ett storkök betyder stora investeringar. Varför nöjas med att se produkterna i en katalog? Vi har mycket på lager så du är välkommen till att komma och titta och känna på produkterna innan du köper den. Vi kan till och med komma ut till dig och visa om det är någon speciell produkt du är intresserad av. Eller rentav kan du få testa den i två veckor. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka den. Tänk på hur stor del av din vardag din utrustning kommer att vara de närmsta åren. Var därför säker på att välja rätt och rätt kvalité. 

Alla produkter oavsett kvalité behöver vid en tidspunkt service. Vi har själva ett stort reservdelslager och tillgång till över 1 miljon reservdelar inom 24 h. Vår professionella servicefunktion består av flera externa tekniker runt om i landet som vi har erfarenhet av att använda. Vi har dessutom en intern tekniker på plats på vårt lager och en körande tekniker. Oavsett vad felet är ska vi nog få produkten snabbt på benen igen. 

Ärlig rådgivning är viktigt för oss. Som en verksamhet vet vi gott känslan av att man inte vill behöva betala för mycket för varan. Vi håller generellt prisnivåerna på de lägsta i branschen och arbetar varje dag på att reducera priserna utan att kompromissa med kvalitén. Vi ger ärlig och kompetent rådgivning var du kan spara pengar och när det betalar sig att lägga lite extra. 

Joel Lindqvist från "Pastry by Joel Linqvist"

Hans Boberg och Hamngården i Brantevik

FAS 1 : Introduktionsfasen

I den inledande fasen väljer många av våra kunder att titta runt på hemsidan och få ett intryck av vad deras behov är. Några väljer att ringa eller besöka oss för att prata med några av våra säljare. Andra väljer att använda vår smarta ”få en samlad rabatt! – funktion. Detta är en samlad lista på det produkter du behöver eller är intresserad av. Vi ger dig sedan en samlad rabatt på allt detta som dras från det totala priset. Så har både ni och vi en utgångspunkt att prata om. På så sätt ger det oss en bra grund att kunna hjälpa er med exakt det ni behöver plus att ni i slutändan kan få allt till ett bättre pris. Det är sällan det blir exakt den listan som ni gett oss som den slutgiltiga offerten landar på. Och det är på grund av att vi under vägen kommer med bättre lösningar för er där vi kan dra ifrån eller lägga till produkter som bättre passar ert behov. 

FAS 2 : Beslutningsfasen 

När vi har hittat de produkter som ni önskar att använda till ert storkök är vi klara till att fatta ett beslut. Om man har möjlighet rekommenderar vi att man kommer ut på lagret och träffar oss. På så sätt har vi också möjlighet för en avstämning av varandras förväntningar och ni får röra de produkter som ni har fått erbjudande om. 

Det är också i beslutningsfasen som vi reserverar varorna till er hos oss och beställer hem de varor vi inte har på lager. Typiskt för detta steg är att vi vill ha ett mindre depositum för att reservera varorna, som en säkerhet för oss. Efter detta förvarar vi varorna på vårt lager till dess att ni är klara att ta emot dom. 

Är det beställningsvaror med på listan så ger vi dig realistiska leveranstider, som vi är säkra på att kunna hålla. Typiskt brukar vi ändå lägga till en eller två dagar extra. Eftersom vi inte kan styra över väder och vind, externa fabriker eller trafiksituationen i Europa. Det kan naturligtvis ske förseningar hos våra kollegor och i branschen som vi inte kan påverka. I sådana situationer kommer vårt lager till hjälp och försöker med allt i vår makt att hjälpa dig så att din förrättning ska kunna öppna till planerat datum. 

Det är också i beslutningsfasen som vi ska prata om hur ni vill betala. Vi har flera olika möjligheter till betalning: Förskottsbetalning före leverans, leasing, kort eller faktura. När vi har en slutgiltig produktlista kan vi ge ett finansieringserbjudande – Så kan ni se om det ger mening för er och om det känns bra.

FAS 3 : Den avslutande fasen – en ny början

Hos Storköksbutiken.se ser vi inte projektet avslutat när varorna levererats. Vi är först nöjda när du är glad och köket fungerar, som vi i gemenskap kom överens om. När vi gör projekt för våra kunder er vi inte det levererade projektet som en avslutning utan istället början på ett bra och långt samarbete. 

En skön dag om många år kommer kanske ett problem med någon produkt uppstå. Alla produkter oavsett sort och producent får på en tidspunkt i sin livscykel ett problem som du behöver professionell hjälp med. Vi har själva ett stort reservdelslager och tillgång till mer än 1 miljon reservdelar inom 24 timmar. Vår professionella servicefunktion består av flera externa tekniker runt om i landet som vi har erfarenhet av att använda. Vi har dessutom en intern tekniker på plats på vårt lager och en körande tekniker. Oavsett vad felet är ska vi nog få produkten snabbt på benen igen. 

Hos Storköksbutiken.se är vi redo att hjälpa dig INNAN, UNDER och EFTER ditt köp!

Nedan ser du några av våra referenser:

Ambiance (Vindåkra Gård)

Art Clinic

Arta Plast

Barnens Hus

Barburrito

Bergströms Plattsättning

Box Destilleri

British Mini Schools

Bro Järnvägs Pizzeria

Bröderna Halef

Café Bella Mi

Caverion YTT

Den Glade Krögaren

Edbo Samfällighetsförening

Elsborgskyrkan Församling

Findus

FOP's Homemade Streetfood

Franckes Bageri

Furunäsets Fastigheter AB

Förskolan Balders Hage

Försvarsmakten

Garströms Konditori

GISAB

Global Pac

Gotlandsliv

Gröna Lunds Tivoli

Hamngården i Brantevik

Hos Eva Restaurang & Café

Hotell Torpa Pensionat AB

ICA Kvantum

Ideo Concept

Ikea

Ink & Fish Food

Installations Teamet i Skåne

JENA Restaurang

Kalli Hotell

Kolmården Djurpark

Konditori Chic

Kosmo AB

Krantorp AB

Kvalité Sandwich & Sallad

Lagerstedts Bil AB

La Castellina

L´instant

M&N Hägernäs

Matvärlden Livs

Mays Grill & Pizzeria 

MCT Brattberg

NCC Construction

Nässjö Bygg

Olson & Hammarberg AB

Outines Potatis

Pacora Bygg

Panera Ab

Per i Viken Chark

Prifa Food Production

Q-Med (Galderma)

Quality Hotell

Restaurang Grodan

RP Frukt

Scalini AB

Sigtuna Kommun

Stensbo Skola

Sture Exhibitions & Events

Sveriges Mästerkock

T2 Plattsättning AB

TV 4

Tant Grön

Torget i Gamla Stan

UAMS AB

Unique Dental

Vafab Miljö AB

Vidinge Grönt

Vildängel

Vimmerby Energi & Miljö

VVS Resurs i Stockholm

Ystad saltsjöbad

Ytstruktur Arboga

Åkersberga Växtförsäljning

Åstols Rökeri

"Bara två dagar innan första service fick vi panikhandla en ugn - som kändes som allt annat än panik från storköksbutikens sida.  Dagen efter stog en ny ugn på vår gård - precis som det var självklart för dom trots vår panik. Och kundservice efter den anlänt var perfekt - svar på alla frågor med inkoppling, el och annat trots att ansvarig satt i ett annat möte så kom svaren direkt. Fagor är märket på den ugn vi köpte som pris kontra kvalitet nästan är svårt att förstå, liknande ugnar från andra märken kostar det dubbla!"
Stort stort tack för perfekt service önskar vi från Restaurant JENA - ni gjorde våran öppning möjlig & dessutom väldigt väldigt bra.