När du handlar restaurangutrustning på storkoksbutiken.se kan du få din beställning levererad till din dörr eller välja att hämta själv på vår adress i Trelleborg utanför Malmö

Storkoksbutiken.se säljer restaurangutrustning och många olika föremål till storkök och restaurang och det är klart för dem flesta att leveranskostnaderna för ett 1400 liters kylskåp är annorlunda än för 4 kantiner och 1 kastrull.

För att göra det ”fair” och för att vi inte tycker du ska betala för mer än du får, har vi valt att differentiera vår fraktkostnad beroende på vikt/storlek och postnummer. Det betyder att du inte kan se din aktuella fraktkostnad förrän du anger din adress i varukorgen. För att ge en bild av frakten har vi dock räknat ett genomsnittspris som visas direkt i din varukorg medan du handlar.

I schemat nedanför kan du se våra aktuella leveranspriser. Har ni själva avtal med en transportör går det såklart bra att själva boka frakt och ni ska då välja "upphämtning" som leveransmetod när ni beställer. Kontakta oss om du har frågor om detta. 

Översikt aktuella fraktkostnader exklusive moms.

Frakt av restaurangutrustning

                                                                                 

Skrymmande paket kan vara tillagd extrakostnad

Frakt med DHL - FCA 

  • Vi beställer frakten via DHL. Kunden ansvarar då för att kontrollera godset vid ankomst och anmäla eventuella skador direkt till chauffören, annars kommer reklamation om transportskada inte accepteras.
  • Inbärning av utrustning är inte inräknat i fraktpriset
  • Eventuella extrakostnader som påkommer för två leveransförsök, om kunden har stängt eller på annat vis inte är anträffbar vid första leveransförsöket. Kunden kommer i så fall debiteras i efterhand.

Frakt och leveranstid

Våra diskbänkar och arbetsbänkar produceras efter order och vanlig leveranstid är ungefär 3-4 veckor.

Lagervaror skickas direkt och levereras vanligtvis inom en vecka – är det inte möjligt att skicka din order direkt från vårt lager kan en leveranstid upp mot 3 veckor förväntas. Vid sådant tillfälle kommer du som kund bli kontaktad av oss. Om du då känner att leveranstiden blir för lång kan köpet hävas.  
Alla leveranser sker med DHL eller med vår egna lastbil

Transportskada på min order – hur gör jag?

Det är viktigt att du reklamerar så snabbt som möjligt till transportören (DHL). Som regel skal anmärkning göras direkt på fraktkvittensen vid mottagning om det finns synligt tecken på transportskada. Finns inga synliga tecken på skada men din sändning har en dold transportskada ska du anmäla detta till DHL (claimsse@dhl.com) så fort som möjligt och senast inom 7 dagar från det att du har tagit emot leveransen. 

Beakta att DHL har ett begränsat ansvar enligt CMR-lagstiftningen och det kan vara nödvändigt att teckna en transportförsäkring

Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administrationskostnad. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.