Frakt

LEVERANSVILLKOR

När du handlar restaurangutrustning på storkoksbutiken.se kan du få din beställning levererad till din dörr eller välja att hämta själv på vår adress i Trelleborg.

För att vi inte tycker du ska betala för mer än du får, har vi valt att differentiera vår fraktkostnad beroende på vikt/storlek och postnummer. Det betyder att du inte kan se din aktuella fraktkostnad förrän du anger ditt postnummer i varukorgen. För att ge en bild av frakten har vi dock räknat ett genomsnittspris som visas direkt i din varukorg medan du handlar.

I schemat nedanför kan du se våra aktuella leveranspriser. Har ni själva avtal med en transportör går det såklart bra att själva boka frakt och ni ska då välja "upphämtning" som leveransmetod när ni beställer. Kontakta oss om du har frågor om detta

Översikt aktuella fraktkostnader exklusive moms:

 *Skrymmande och ömtåliga paket/kolli (ex glas, porslin) kan vara tillagd extrakostnad.

Bemärk att eventuella extrakostnader som påkommer för nytt leveransförsök, om du har stängt eller på annat vis inte är anträffbar vid första leveransförsöket kommer debiteras i efterhand.

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Vi kontaktar dig alltid på email eller telefon om leveranstiden på din beställning avviker från vanlig leveranstid. Det förväntade leveransdatum framgår också av den orderbekräftelse du mottar från oss när din order har blivit registrerat i våra system. Beakta att med leveransdatum så räknar vi datum när din order lämnar vårt lager och är alltså inte alltid att räkna som leveransdatum hos dig. Alla leveranser sker med leveransklausul fraktfritt eller CPT vid leverans direkt från utländsk producent.

Om en transportskada skulle uppstå måste du göra en anmälan om skadan till transportören direkt. Be transportören anteckna direkt på fraktsedel och kontakta sedan transportören direkt via telefon eller e-post.  Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Dold skada måste anmälas senast inom 7 dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.