LEVERANSVILLKOR
Vi du handlar på Storköksbutiken.se kan du antingen välja att få det skickat till dig eller hämta själv på vårt lager i Trelleborg. Vi skickar alla våra paket med DHL.
Våra fraktkostnader är följande och är i ex moms:
Grundet nuvarande omständigheter har vi tyvärr varit tvungna att införa ett temporärt energi/drivmedelstillägg på all inrikes transport om (fn) 22%.
Paket: 199 kr
1/2 + 1/1 pall: 349 kr*
Allt därefter: 498 kr*
Kontakta oss om du har frågor om frakten.
*Skrymmande och ömtåliga paket/kolli (ex glas, porslin, rostfria bänkar med längd över 120cm) samt vissa postorter kan vara tillagd extrakostnad.
Bemärk att eventuella extrakostnader som påkommer för nytt leveransförsök, om du har stängt eller på annat vis inte är anträffbar vid första leveransförsöket kommer debiteras i efterhand.
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Vi kontaktar dig alltid på email eller telefon om leveranstiden på din beställning avviker från vanlig leveranstid. Det förväntade leveransdatum framgår också av den orderbekräftelse du mottar från oss när din order har blivit registrerat i våra system. Beakta att med leveransdatum så räknar vi datum när din order lämnar vårt lager och är alltså inte alltid att räkna som leveransdatum hos dig. Alla leveranser sker med leveransklausul fraktfritt eller CPT vid leverans direkt från utländsk producent.
Om en transportskada skulle uppstå måste du göra en anmälan om skadan till transportören direkt. Be transportören anteckna direkt på fraktsedel och kontakta sedan transportören direkt via telefon eller e-post. Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Dold skada måste anmälas senast inom 7 dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
Köper du som privatperson/enskild firma levereras din order till DHL Servicepoint*
*Gäller för maskiner och utrustning som storleksmässigt kan levereras till DHL Servicepoint (Maximimått per kolli är, maxlängd 150 cm + omkrets = 300 cm.)