Service och garanti

Vi strävar efter att ha kvalitetsprodukter för att vi anser att våra kunder förtjänar utrustning som fungerar. Det stora flertalet av våra produkter produceras därför i EU.  Om det trots detta skulle uppstå ett fel har vi valt att ge våra kunder möjlighet att teckna en utökad garanti ”Garanti på plats” på våra fabriksnya varor. 

Reservdelsgaranti

Hos oss får du alltid reservdelsgaranti vilket innebär att reservdelarna sänds gratis till er under de första 12 månaderna efter köp. Under dessa första 12 månader är ni också välkomna att sända er köpta produkt till vår verkstad. Rör det sig om ett produktfel, så reparerar vi kostnadsfritt. Om ni ej önskar att sända produkten till oss, så står ni själva för kostnaden för felsökning och utbyte av reservdelar. Vi står naturligtvis till förfogande med vår erfarenhet, goda råd och hjälp till felsökning och reparationer. Denna garanti är normen hos de flesta leverantörer i storköksbranschen.

Garanti på plats

Önskar ni en ökad trygghet och minimering av oförutsedda kostnader, kan ni med fördel teckna vår utökade servicegaranti som heter Garanti på plats. Garanti på plats innefattar reparationer som kan utföras på er hemadress och täcker både reservdels- och arbetskostnad.

Garanti på plats

Pris: 

Kostnad för ett år 

Ugn: (3-5  bleck):           695 kr

          (6-20 bleck):        1495 kr 

Drickkyl/Backbar:            395kr

Diskmaskin:                    895kr

Gasutrustning:                995 kr

Övriga varor:*                 695kr  

Kostnad för två år 

Ugn: (3-5 bleck):             1695 kr

Ugn: (6-20 bleck):           3495 kr

Drickkyl/Backbar              395kr

Diskmaskin:                     895kr

Gasutrustning:                  995 kr

Övriga varor:*                  695kr 

 *inte beställningsvaror.

Regler för Garanti på plats.

Vid utrustning till ett värde under 4000 kr, exkl. moms skall utrustningen skickas till vår adress. Vi sänder packsedel.

Kunder omfattade av vår utökade garantiordning Garanti på plats, får naturligtvis samma snabba reaktionstid och höga prioritering som kunder utan den utökade garantiordningen.

Garanti på plats gäller från inköpsdatum och gäller endast i Sverige. Självförvållande skador täcks inte av Garanti på plats. Som exempel på självförvållande skador kan nämnas: Felaktig anslutning, brist på rengöring/underhåll, ugnar eller diskmaskiner som inte har avkalkningsutrustning.

Gummilister, glas, glödlampor och förbrukningsvaror så som vakuumolja, sandpapper i potatisskalare med mera, omfattas inte av Garanti på plats. 

Dessutom förbehåller Storköksbutiken sig rätten till att ersätta utrustningen eller leverera motsvarande utrustning med minimum samma specifikationer och kvalitet, så till vida att det skett förändringar på marknaden eller sortimentet. Garanti på plats täcker endast defekter på själva utrustningen, inte på följdskador.

Storköksbutiken förbehåller sig rätten att neka service hos kunder med obetalda fakturor.

Garanti på plats innebär reparation inom överkomlig tid, och vårt servicenätverk ser naturligtvis till att reparationen sker snarast möjligt. Det kan inte förväntas att Storköksbutiken har utrustning som kan ersätta den defekta utrustningen i reparationsperioden, men om utrustningen inte kan användas i en längre period strävar Storköksbutiken efter att hitta ersättningsutrustning, eller annan tillfällig lösning. Reparationer äger rum i normal arbetstid och endast på vardagar - vid behov av utryckning på helger, hjälper vi gärna om det är möjligt för oss eller vårt serviceteam. Akuta utryckningar har dock en merkostnad.